ОБЩИНА МЪГЛИЖ ПРИЕМА ЗАЯВЛЕНИЯ ОТ КАНДИДАТ-ПОТРЕБИТЕЛИ ЗА ВКЛЮЧВАНЕ В МЕХАНИЗМА ЛИЧНА ПОМОЩ И КАНДИДАТИ ЗА ДЛЪЖНОСТТА „АСИСТЕНТ”
ОБЩИНА МЪГЛИЖ ПРИЕМА ЗАЯВЛЕНИЯ ОТ КАНДИДАТ-ПОТРЕБИТЕЛИ ЗА ВКЛЮЧВАНЕ В МЕХАНИЗМА ЛИЧНА ПОМОЩ И КАНДИДАТИ ЗА ДЛЪЖНОСТТА „АСИСТЕНТ”
Съгласно новия Закона за личната помощ, право на асистент имат:
1. Лицата с право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност.
2. Децата с право на чужда помощ с определени 50 и над 50 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност.
3. Децата без право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност.
Документи:
1. Документите за кандидатстване на потребители за включване в механизма на личната помощ се подават (лично, чрез законен представител или чрез упълномощено лице) до кмета на общината. В случай, че заявлението не се подава лично, следва да се приложи копие на пълномощното, даващо право на друго лице да подаде заявлението от името на кандидат-потребителя или документ за попечителство (не се отнася за законните представители - родители на деца до 18 годишна възраст).
В заявлението лицето /или законния му представител/ декларира, че не получава друга подкрепа за предоставяне на лична помощ и дава изрично съгласие:
- Добавката за чужда помощ да се превежда за заплащане на ползваната услуга.
- До 380 лв. /в зависимост от броя на определените в направлението часове/ от месечната помощ, изплащана за деца с 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане, да се превежда за заплащане на ползваната услуга.
Даденото съгласие за превеждане на посочените суми е задължително условие, като превода се извършва само след сключване на трудов договор с асистент и при реално предоставяне на услугата.
2. Минимални изисквания за документи за кандидатстване за работа за длъжността „Aсистент”
- Лицето да не е поставено под запрещение и да не е осъждано. Опитът в дадената сфера е предимство. Приоритетно ще се наемат безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж или възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране.
Документи се подават в дните от понеделник до петък от 08:30 до 17:00 часа в Център за информация и услуги на гражданите.
Формулярите за кандидатстване могат да бъдат получени на гишето на Центъра за информация и услуги на гражданите в сградата на общинска администрация или да бъдат изтеглени от сайта.
По новия механизъм, първите асистенти ще бъдат назначавани от 1-ви септември 2019г.